Ter voorbereiding op het nieuwe handbalseizoen hebben de Dames A zich afgelopen zaterdag op t laatste moment ingeschreven bij het -The Flyers zaaltoernooi – in Wijchen. In de gesponsorde IDbuzz, door van Mossel autolease,is het team vervoerd.
3 wedstrijden moesten er gespeeld worden tegen The Flyers, HVW en HCL. De eerste wedstrijd was even inkomen, maar verdedigend kwamen ze er beter uit dan aanvallend. Halverwege hadden de meiden het doel meermaals gevonden en eindigde in een 9-9 gelijkspel. Het eerste punt was binnen.
Het vervolg tijdens de tweede wedstrijd was een gelijk opgaande strijd waarbij we vanuit de sterke 5-1 verdediging betere aanvallen opzetten en met de score 7-5 van het veld liepen. De laatste beslissende partij, helaas zonder wissel, ivm een blessure, was een taaie wedstrijd. Gelijkopgaande teams waarbij de Heliusmeiden bleven vechten voor die begeerde eerste plaats. Met de eindstand van 5-3 werd dat werkelijkheid. ‘Een topprestatie van de meiden!’, namens de coaches Jose & Danielle. Het team bestond vandaag uit Elana, Lizzy Emma, Dora, Niki, Eline, Nienke en Selena.