Na een handbalstop van 5 maanden was het vandaag de eerste wedstrijd van het veldseizoen. Het was heerlijk handbal weer, een mooi zacht zonnetje en niet te warm. De meiden hebben er ontzettend veel zin in en starten met veel enthousiasme en fanatisme met verdedigen. Eventjes weer wennen maar de verdediging zit er na een minuutje of 5 alweer helemaal in. In de aanval is het even zoeken naar de juiste snelheid en het goed vrijlopen en inlopen. De tussenstand is 7 – 8 voor Oliveo.

In de rust wordt er door de coach aangegeven dat de meiden in de aanval meer rust moet bewaren, niet te snel aanvallen zonder iets op te zetten en niet met meerdere tegelijkertijd inlopen naar de 6 meter.

In de tweede helft zit de verdediging behoorlijk dicht, er wordt goed uitgestapt, aangesloten en tegengehouden. De aanval gaat gestroomlijnder, er worden een aantal mooie wissels gelopen en ook de break-outs mogen niet ontbreken bij deze snelle dames. Het is een leuke en sportieve wedstrijd die eindigt met de stand 19 – 11 voor Helius

Mooi begin van het seizoen meiden ☺