Zondagmiddag 13 september ’20 Berkel en Rodenrijs. Een zonovergoten handbal arena lag klaar voor de eerste uitwedstrijd van dit seizoen. Voor de meiden misschien ietsje te warm naar de zin, maar voor het publiek een prima weertje om een mooie pot handbal te kijken. En we kunnen alvast verklap-pen, dat werd het hoor!
Onze meiden begonnen heel goed aan de wedstrijd. De verdediging stond als een huis en binnen een paar minuten stond er een 0-4 voorsprong op het scorebord. Zoals de stand doet vermoeden had TOGB geen antwoord op ons verdedigen. Helius “telde” duidelijk, gaf de cirkel goed door en stapte goed uit. In de aanval werd het publiek getrakteerd op een paar mooie vloeiende aanvallen. Af en toe slaagde TOGB erin om de verdediging te breken en een doelpuntje mee te pakken. Richting het einde van de eerste helft liep TOGB wat in, waarna er werd gerust met een 7-11 tussenstand.

Aan het begin van de tweede helft werd met een aantal strak gegooide en goed gelopen break-outs een stand op het bord gezet die de verhouding beter in de wedstrijd weergaf. Toen werd echt duidelijk dat TOGB er niet meer aan te pas ging komen en de Helius meiden de voorsprong groter en groter maakten. Er werd weer goed en attent verdedigd waar TOGB ook in de tweede helft geen enkele grip op kreeg. In de aanval werd er verschillende keren een systeem ingezet dat meestal ook werd beloond met een doelpunt. Richting het einde van de wedstrijd werd er soms wat slordig en te snel gespeeld wat tot onnodig balverlies leidde. De tegenstander maakte daar geen gebruik van en scoorde slechts één doelpunt. Na het laatste fluitsignaal was er een eindstand van 8-26 op het scorebord. Al met al een hele leuke wedstrijd om te kijken en voor onze meiden een ijzersterk begin van het seizoen. Fijne week allemaal en tot de volgende wedstrijd ETC DB1 – Helius DB1.